O czym należy ćwiczyć ze sztangą?

Sztangi (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Gryfy-i-obciazenia-951.html) są polecane wszystkim osobom, które pragnąć wzmocnić wszelkie mięśnie, zwiększyć ich siłę oraz także je rozbudować. Jednakże ich wykonywanie w domu wymaga samodyscypliny oraz samozaparcia. Ważne jest to, aby wykonywane ruchy były bardzo precyzyjne, a obciążenie dobrane powinno być tak, aby każde powtórzenie ćwiczenia generowało bardzo duży wysiłek. Jakie wykonywać ćwiczenia ze sztangą, aby móc zauważyć efekty?

Po pierwsze dobrać musimy ciężar odpowiedni do naszych możliwości. Powinien być on taki, żebyśmy się nie siłowali w nim, ale swobodnie mogli wykonywać ćwiczenia. Należy o tym pamiętać, że podczas wykonywania ćwiczeń technika jest najważniejsza, a nie sama wartość ciężaru. Wykonywanie nieprawidłowe ćwiczeń ze sztangą doprowadzić może do różnego rodzaju urazów oraz kontuzji. Ćwiczenia ze sztangą wykonywać powinniśmy powoli oraz dokładnie.

Zanim w ogóle przejdziemy do wykonywania ćwiczeń, zrobić należy krótką rozgrzewkę, która pozwoli na rozciągnięcie wstępne mięśni oraz zminimalizuje ryzyko późniejszych kontuzji. Do wykonania prawidłowego poniższych ćwiczeń poza sztangi będziemy potrzebować także obciążenia odpowiedniego.

Polecane ćwiczenie ze sztangą

Najbardziej znanym ćwiczeniem jest ćwiczenie martwy ciąg. Podczas tego ćwiczenia do pracy angażujemy czworoboczny mięsień oraz mięśnie: korpusu, naramienne, pośladkowe, przedramion, łydki oraz ud. Powyższe ćwiczenia ze sztangą wykonywać należy w sposób następujący: stańmy prosto, rozstawmy stopy na szerokość barków. Palce stóp ułożone powinny być bezpośrednio pod sztangą. Następnie wykonajmy przysiad.

Złapmy sztangę nachwytem. Nachwyt przy ćwiczeniu tym ze sztangą powinien być troszkę szerszy niż szerokość barków. Kiedy już jesteśmy odpowiednio ustawieni, należy podnieść sztangę. Robimy to, nią rolując po udach i podciągamy bezpośrednio do brzucha. W ostatniej fazie tegoż ćwiczenia ze sztangą mocno należy ściągnąć łopatki. Odłóżmy sztangę. Podczas tego ćwiczenia ze sztangą do pracy jest angażowane jest osiemnaście mięśni.

Najlepiej gdy mamy pierwszy raz do czynienia z sztangami, to powinniśmy ćwiczyć pod opieką trenera. Dzięki temu jesteśmy w stanie wykonywać ćwiczenia prawidłowo, bez żadnych kontuzji oraz innych niechcianych kwestii. Uda nam się także uzyskać szybko efekty. Wiadomo, że ćwiczenia bez efektów działają na nas demotywująco. Chcemy uzyskać wspaniałe rezultaty i to w możliwie najkrótszym czasie. Nic innego nie wchodzi w grę.